Pasa den ikasturtean,
Artaza Romoko Institutuak ikas-proiektu batzuk aurrera eraman ditu, DBHko 1.eta
2. mailan eta PREE batean, Historia, Gaztelania
eta Zientzia arloetan. Leioako Berritzeguneko BHko aholkulariek garatutako
proiektuak, ikastetxeko irakasleekin batera, egokitu eta ikasgelaratu dira.
Saioa honetan esperientzia komentatuko dugu Historian eta Zientzia arloetan
egindako bi proiekturen bidez. Honetaz gain, metodologiaren ezaugarriez hitz
egingo dugu. Ikas-proiektu guztiak Interneten daude denok eskuragarri.
Saioa lau zatitan
banatuko ditugu:
- Sarrera. Ikas-proiektuen egitura eta ezaugarri nagusiak. Artaza Romo institutuan garatutako proiektuak.
- Mertxe Candinak, institutoko irakaslea, DBHko 2.mailan, Historia arloan egindako proiektu batean, bere esperientzia komentatuko du: nola sortu zen metodologia hau erabiltzeko beharra, Berritzegunearekiko koordinazioa, ikasle-taldearen ezaugarriak, proiektuaren garapena, denboralizazioa, baliabideak, ebaluazioa, ikas-emaitzak, irakasle eta ikasleen iritziak, alde positiboak eta negatiboak.
- Pilar Etxebarriak, institutuko erreferentea, ikastetxean egindako beste ikas-proiektu bat komentatuko du Zientzia arloan, PREE kurtsoan.
- Partehartzaileak, ikas-proiektuak entzuten dituzten bitartean, haientzako zeintzuk diren aspektu berrienak idazten joango dira. Saioaren amaieran, taldeka jarrita, ideiak partekatuko ditugu eta eztabaida txiki bat sortuko dugu.
El curso pasado, el
instituto de Artaza Romo ha llevado a cabo varios proyectos de aprendizaje en
las áreas de Historia, Lengua y Ciencias de 1º, 2º de ESO y PREE. Las asesoras
de Secundaria del Berritzegune de Leioa han desarrollado los proyectos y, junto
con las profesoras, los han adecuado y llevado al aula. En esta sesión
comentaremos la experiencia ilustrándola con dos de ellos, uno de Historia y
otro de Ciencias. Además, hablaremos de las características de esta
metodología. Todos los proyectos están disponibles en Internet
Repartiremos la sesión
en cuatro momentos:
- Introducción. Estructura y características principales de un proyecto de aprendizaje. Proyectos desarrollados en el aula en el centro Artaza Romo.
- Mertxe Candina, profesora de Historia en 2º de ESO, comentará uno de los proyectos llevados a cabo: cómo surgió la necesidad de emplear esta metodología, características del grupo de alumnos, coordinación con el Berritzegune, desarrollo del proyecto, recursos empleados, temporalización, evaluación, resultados de aprendizaje, opinión de la profesora y del alumnado, aspectos positivos y negativos.
- Pilar Etxebarria, asesora del Berritzegune de Leioa, comentará el desarrollo de otro proyecto en el área de Ciencias en un PREE.
- Los participantes irán anotando, a lo largo de la exposición, aquellos aspectos que les resulten más novedosos. Al finalizar la sesión, trabajaremos por grupos para compartir estas ideas y realizaremos un pequeño debate.
Mercedes Candina - Pilar Etxebarria
No hay comentarios:
Publicar un comentario